Zespoły

Zespół ds. Administracyjnych

Kierownik

mgr Magdalena Luszowska-Patyk

Do zadań zespołu do spraw administracyjnych należy:

  1. przygotowywanie projektów pism (w tym decyzji i umów) do podpisu przez Powiatowego Lekarza, zgodnie z jego dyspozycją;
  2. przedkładanie Powiatowemu Lekarzowi kompletnej dokumentacji (materiałów) dotyczących załatwianych spraw;
  3. prowadzenie zbioru aktów administracyjnych oraz zarządzeń;
  4. prowadzenie rejestru pism wchodzących i wychodzących;
  5. prowadzenie dystrybucji pism;
  6. prowadzenie spraw związanych z załatwieniem skarg i wniosków;
  7. zaopatrzenie Inspektoratu w niezbędny sprzęt, aparaturę, materiały biurowe, środki czystości, środki łączności i transportu;
  8. koordynowanie inwentaryzacji oraz sporządzanie sprawozdań rocznych;
  9. nadzór i koordynacja gospodarką magazynową poszczególnych zespołów;
  10. instalacja i konfiguracja sprzętu i oprogramowania będącego własnością Inspektoratu;
  11. opracowywanie planów reagowania kryzysowego oraz planów OC dla Inspektoratu i ich aktualizacja;
  12. nadzór nad bezpieczeństwem przeciwpożarowym w Inspektoracie;
  13. nadzór nad prawidłowym utrzymywaniem samochodów stanowiących własność Inspektoratu;
  14. zapewnienie ochrony danych osobowych w Inspektoracie;
  15. utrzymywanie czystości i porządku na terenie Inspektoratu wraz z jego otoczeniem.

Zespół ds. Zdrowia i Ochrony Zwierząt

Koordynator:

Starszy Inspektor Weterynaryjny

lek. wet. Bernadetta Działowska-Gajda

Pracownicy:

Starszy Inspektor Weterynaryjny

lek. wet. Katarzyna Pyrek

Starszy Inspektor Weterynaryjny

lek. wet. Katarzyna Pomykacz

Starszy Inspektor Weterynaryjny

mgr inż. Marta Moździerz-Mróz

Inspektor Weterynaryjny

mgr inż. Monika Jękot

Inspektor Weterynaryjny

mgr inż. Katarzyna Niejadlik-Gdowska

Inspektor Weterynaryjny

lek. wet. Paulina Kajmowicz

Inspektor Weterynaryjny

mgr inż. Tomasz Macheta

Kontroler Weterynaryjny

tech. wet. Ewelina Woźniak

Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt należy:

  1. ochrona zdrowia zwierząt w celu zapewnienia ochrony zdrowia publicznego;
  2. zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt, w tym chorób odzwierzęcych;
  3. badania kontrolne zakażeń zwierząt;
  4. monitorowanie chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z nimi oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe u zwierząt;
  5. przeprowadzanie kontroli weterynaryjnej w handlu i wywozie zwierząt w rozumieniu przepisów o kontroli weterynaryjnej w handlu;
  6. prowadzenie rejestru podmiotów nadzorowanych oraz nadzór nad przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych przy podejmowaniu i prowadzeniu działalności nadzorowanej przez podmioty umieszczone w rejestrze Powiatowego Lekarza;
  7. nadzór nad przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie;
  8. sprawowanie nadzoru nad wprowadzaniem na rynek zwierząt, w tym zwierząt akwakultury;
  9. sprawowanie nadzoru nad tranzytem zwierząt przez terytorium powiatu;
  10. przeprowadzanie na terytorium powiatu kontroli spełniania wymagań weterynaryjnych przy przemieszczaniu w celach niehandlowych zwierząt domowych towarzyszących podróżnym;
  11. przeprowadzanie na terytorium powiatu kontroli spełniania wymagań weterynaryjnych przy przemieszczaniu w celach niehandlowych zwierząt cyrkowych, określonych w przepisach Unii Europejskiej oraz sprawowanie nadzoru nad przemieszczaniem takich zwierząt;
  12. przeprowadzanie, zgodnie z właściwością wynikającą z przepisów Unii Europejskiej, kontroli na miejscu w zakresie przestrzegania wymogów wzajemnej zgodności, modulacji oraz zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli w ramach systemów wsparcia bezpośredniego dla rolników;
  13. sprawowanie nadzoru nad zdrowiem zwierząt przeznaczonych do rozrodu oraz jakością zdrowotną materiału biologicznego i jaj wylęgowych drobiu;
  14. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt;
  15. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz spełnienia zasad i wymogów wzajemnej zgodności (cross compliance);
  16. sprawowanie nadzoru nad utrzymywaniem, hodowlą, prowadzeniem ewidencji zwierząt doświadczalnych w jednostkach doświadczalnych, hodowlanych i u dostawców;
  17. prowadzenie monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w ich wydzielinach i wydalinach, w tkankach lub narządach zwierząt, w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt;
  18. przeprowadzanie kontroli zasad stosowania substancji o działaniu hormonalnym, tyreostatycznym i β-agonistycznym;
  19. prowadzenie wymiany informacji w ramach systemów wymiany informacji, o których mowa w przepisach Unii Europejskiej;
  20. przekazywanie, za pośrednictwem Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii, Głównemu Lekarzowi Weterynarii, danych zawartych w rejestrze;
  21. prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, zmianami, aktualizacją i realizacją planów gotowości zwalczania poszczególnych chorób zakaźnych zwierząt oraz udział w zespołach kryzysowych;
  22. prowadzenie ksiąg zawierających informacje o chorobach zakaźnych oraz przekazywanie właściwym powiatowym lekarzom weterynarii i Małopolskiemu Wojewódzkiemu Lekarzowi Weterynarii oraz państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu informacji o tych chorobach;
  23. współpraca z Państwową Inspekcją Sanitarną, Inspekcją Farmaceutyczną, Inspekcją Handlową, Inspekcją Transportu Drogowego, Inspekcją Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych oraz jednostkami samorządu terytorialnego przy zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, w tym chorób odzwierzęcych;
  24. współpraca z zespołem finansowo-księgowym w zakresie wykazywania kosztów realizacji programów zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, w tym w odniesieniu do programów zwalczania chorób, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
  25. współpraca przy wykonywaniu swoich zadań z właściwymi organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego oraz organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego;
  26. nadzór nad wykonywaniem na podstawie wyznaczenia Powiatowego Lekarza czynności zleconych z zakresu zdrowia i ochrony zwierząt przez lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji oraz przez inne osoby niebędące pracownikami Inspekcji;
  27. sprawozdawczość bieżąca, okresowa i statystyczna.

Zespół ds. Finansowo-Księgowych

Główny Księgowy

mgr Marek Bejnarowicz

Pracownicy:

Zastępca Głównego Księgowego

mgr Anna Ostrowska-Kulas

Specjalista ds. finansowo-księgowych

Romana Stawarska-Chrupek

Specjalista ds. finansowo-księgowych

mgr Sylwia Szczupak-Jurek

Do zadań zespołu do spraw finansowo – księgowych należy:

  1. Przestrzeganie obowiązujących przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości;
  2. opracowywanie materiałów kalkulacyjnych do projektu planu finansowego Inspektoratu;
  3. ustalanie i rozliczanie przyznanych dotacji celowych;
  4. opracowanie i realizacja planów finansowych Inspektoratu w zakresie zatrudnienia, środków budżetowych, funduszy specjalnych, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  5. kontrola racjonalnego wykorzystania środków rzeczowych i finansowych oraz prowadzenie rachunków bankowych;
  6. terminowe realizowanie bieżących płatności i zobowiązań;
  7. kontrola i analiza realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
  8. prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych;
  9. sporządzanie sprawozdań finansowych oraz okresowych analiz wykonania dochodów i wydatków;
  10. prowadzenie dokumentacji z egzekucji i windykacji dochodów budżetowych;
  11. prowadzenie dokumentacji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych;
  12. sporządzanie list płac, naliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, rodzinnych i pielęgnacyjnych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
  13. potrącanie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz zaliczek na podatek dochodowy pracowników, zleceniobiorców oraz prowadzenie obowiązującej dokumentacji;
  14. prowadzenie spraw kadrowych oraz akt osobowych pracowników Inspektoratu, ewidencji urlopów wypoczynkowych i okolicznościowych, uposażeń i innych spraw pracowniczych;
  15. prowadzenie spraw z zakresu zakładowego funduszu socjalnego;
  16. opracowywanie analiz ekonomicznych;
  17. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, naliczanie bieżących odpisów amortyzacyjnych i umorzeniowych;
  18. prowadzenie dokumentacji zaopatrzeniowo-rozliczeniowej bloków mandatowych;
  19. prowadzenie obsługi kasowej;
  20. prowadzenie spraw dotyczących modernizacji i remontów obiektów Inspektoratu;
  21. administrowanie zasobami archiwalnymi Inspektoratu.

Zespół ds. Bezpieczeństwa Żywności, Pasz i Utylizacji

Koordynator:

Zastępca Powiatowego Lekarza Weterynarii

lek. wet. Agnieszka Drebot

Pracownicy:

Starszy Inspektor Weterynaryjny

lek. wet. Karolina Tumiłowicz

Starszy Inspektor Weterynaryjny

lek. wet. Weronika Wantuch-Kusek

Starszy Inspektor Weterynaryjny

mgr inż. Monika Mikos

Starszy Inspektor Weterynaryjny

mgr inż. Monika Kubisz

Inspektor Weterynaryjny

lek. wet. Karolina Żywiec

Inspektor Weterynaryjny

mgr Wioleta Sajdak

Inspektor Weterynaryjny

inż. Joanna Żurowska

Kontroler Weterynaryjny

tech. wet. Magdalena Rzepka

Do zadań zespołu do spraw finansowo – księgowych należy:

  1. sprawowanie nadzoru nad wytwarzaniem, obrotem i stosowaniem pasz, dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt, organizmów genetycznie zmodyfikowanych przeznaczonych do użytku paszowego i pasz genetycznie zmodyfikowanych;

  2. sprawowanie nadzoru nad przywozem i wywozem pasz;

  3. prowadzenie czynności związanych z rejestracją, zawieszaniem, cofaniem rejestracji i dokonywaniem zmian w rejestracji zakładów sektora paszowego oraz zatwierdzaniem, zawieszaniem, cofaniem zatwierdzenia, warunkowym zatwierdzaniem i dokonywaniem zmian w zatwierdzaniu tych zakładów oraz prowadzeniem rejestru przedsiębiorstw działających w sektorze pasz;

  4. sprawowanie nadzoru nad stosowaniem pasz leczniczych;

  5. sprawowanie nadzoru nad podmiotami stosującymi dozwolone białka pochodzenia zwierzęcego w żywieniu zwierząt;

  6. aktualizacja powiatowego planu gotowości na wypadek wystąpienia zagrożeń                   w zakresie pasz;

  7. prowadzenie monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt oraz   w środkach żywienia zwierząt;

  8. przyjmowanie informacji o niebezpiecznych  paszach od organów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, w zakresie kompetencji tych inspekcji  oraz ocena ryzyka                  i stopnia zagrożenia spowodowanego paszą, a następnie przekazywanie tych informacji do kierującego siecią systemu RASFF;

  9. przygotowywanie danych niezbędnych do prowadzenia systemów wymiany informacji,  o których mowa w przepisach Unii Europejskiej;

  10. sprawowanie nadzoru nad wprowadzaniem na rynek ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym nadzór nad przywozem i wywozem tych produktów;

  11. prowadzenie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną w zakresie zbierania, transportowania, przechowywania, operowania, przetwarzania oraz wykorzystywania lub usuwania ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, sprawowanie nadzoru nad działalnością tych podmiotów i przekazywanie, za pośrednictwem Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii, Głównemu Lekarzowi Weterynarii danych zawartych w rejestrze;

  12. sprawowanie nadzoru nad wykorzystywaniem dodatków do wzbogacania gleby przez podmioty stosujące polepszacze gleby oraz prawidłowości postępowania w przypadku wykrycia niedozwolonych białek pochodzenia zwierzęcego w paszach;

  13. przekazywanie, za pośrednictwem Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii, Głównemu Lekarzowi Weterynarii informacji i danych zawartych w prowadzonych wykazach, w tym informacji o każdej zmianie stanu faktycznego lub prawnego ujawnionego w tych wykazach;

  14. współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz  danych potrzebnych do raportowania z wykonanych zadań do rozliczeń finansowych, opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu;

  15. współpraca przy wykonywaniu swoich zadań, z właściwymi organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego oraz organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego;

  16. sprawozdawczość bieżąca, okresowa i statystyczna.

1. w zakresie bezpieczeństwa żywności:

  1. zapewnienie bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego w celu ochrony        zdrowia publicznego;
  2. monitorowanie chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z nimi oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe u zwierząt,  w produktach pochodzenia zwierzęcego;
  3. badanie zwierząt rzeźnych oraz produktów pochodzenia zwierzęcego;
  4. przeprowadzanie kontroli weterynaryjnej w handlu i wywozie produktów pochodzenia zwierzęcego w rozumieniu przepisów o kontroli weterynaryjnej w handlu;
  5. sprawowanie nadzoru nad:
    • bezpieczeństwem produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym przy ich produkcji i wprowadzaniu na rynek, w szczególności nad wymaganiami weterynaryjnymi w sprzedaży bezpośredniej, rolniczym handlu detalicznym oraz działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej,
    • bezpieczeństwem żywności zawierającej jednocześnie środki spożywcze pochodzenia niezwierzęcego i produkty pochodzenia zwierzęcego znajdującej się w rolniczym handlu detalicznym;
  6. nadzór i koordynacja badań laboratoryjnych mięsa na obecność włośni;
  7. sprawowanie nadzoru nad produkcją mięsa przeznaczonego na użytek własny;
  8. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt w rzeźniach i innych nadzorowanych miejscach uboju zwierząt;
  9. sprawowanie nadzoru  nad  przestrzeganiem  zasad identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz przemieszczaniem zwierząt w rzeźniach;
  10. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem wymagań weterynaryjnych w zakresie produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie;
  11. sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem  produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym nad spełnianiem wymagań określonych  przez właściwe organy państw trzecich dla zakładów uprawnionych do wysyłki produktów pochodzenia zwierzęcego do tych państw;
  12. sprawowanie nadzoru nad stosowaniem przez podmioty podlegające nadzorowi Inspekcji Weterynaryjnej obowiązkowego systemu znakowania wołowiny;
  13. prowadzenie rejestru zakładów prowadzących rolniczy handel detaliczny, zakładów prowadzących działalność marginalną, lokalną i ograniczoną oraz produkujących produkty pochodzenia zwierzęcego przeznaczone do spożycia przez ludzi oraz podmiotów wprowadzających do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego przeznaczone do spożycia przez ludzi, w tym w ramach sprzedaży bezpośredniej, handlu detalicznego w zakresie właściwości Inspekcji Weterynaryjnej oraz gospodarstw prowadzących ubój w celu produkcji mięsa na użytek własny;
  14. prowadzenie wykazu podmiotów prowadzących działalność rejestrowaną lub zatwierdzoną w zakresie produktów pochodzenia zwierzęcego;
  15. nadzór nad wykonywaniem na podstawie wyznaczenia Powiatowego Lekarza czynności zleconych z zakresu i bezpieczeństwa żywności przez lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji oraz przez inne osoby niebędące pracownikami Inspekcji;
  16. współpraca z zespołem finansowo-księgowym w zakresie finansowania kosztów badania zwierząt rzeźnych i mięsa, nadzoru nad rozbiorem mięsa i przetwórstwem produktów pochodzenia zwierzęcego oraz obsługi finansowo-księgowej administracyjnego postępowania egzekucyjnego i postępowania mandatowego;
  17. prowadzenie monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych w produktach pochodzenia zwierzęcego;
  18. przyjmowanie informacji o niebezpiecznych produktach żywnościowych od organów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa w zakresie kompetencji tej inspekcji oraz od organów Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, o niebezpiecznych produktach żywnościowych pochodzenia zwierzęcego oraz ocena ryzyka i stopnia zagrożenia spowodowanego niebezpiecznym produktem żywnościowym, a następnie przekazywanie tych informacji do kierującego siecią systemu RASFF;
  19. przygotowywanie danych niezbędnych do prowadzenia systemów wymiany informacji,  o których mowa w przepisach Unii Europejskiej;
  20. przekazywanie, za pośrednictwem Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii, Głównemu Lekarzowi Weterynarii informacji i danych zawartych w prowadzonych wykazach, w tym informacji o każdej zmianie stanu faktycznego lub prawnego ujawnionego w tych wykazach;
  21. współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz  danych potrzebnych do raportowania z  wykonanych zadań do rozliczeń finansowych, opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu;
  22. współpraca przy wykonywaniu swoich zadań, z właściwymi organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego oraz organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego;
  23. sprawozdawczość bieżąca, okresowa i statystyczna.

2. w zakresie pasz i utylizacji: 

  1. sprawowanie nadzoru nad wytwarzaniem, obrotem i stosowaniem pasz, dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt, organizmów genetycznie zmodyfikowanych przeznaczonych do użytku paszowego i pasz genetycznie zmodyfikowanych;
  2. sprawowanie nadzoru nad przywozem i wywozem pasz;
  3. prowadzenie czynności związanych z rejestracją, zawieszaniem, cofaniem rejestracji  i dokonywaniem zmian w rejestracji zakładów sektora paszowego oraz zatwierdzaniem, zawieszaniem, cofaniem zatwierdzenia, warunkowym zatwierdzaniem i dokonywaniem zmian w zatwierdzaniu tych zakładów oraz prowadzeniem rejestru przedsiębiorstw działających w sektorze pasz;
  4. sprawowanie nadzoru nad stosowaniem pasz leczniczych;
  5. sprawowanie nadzoru nad podmiotami stosującymi dozwolone białka pochodzenia zwierzęcego w żywieniu zwierząt;
  6. aktualizacja powiatowego planu gotowości na wypadek wystąpienia zagrożeń w zakresie pasz;
  7. prowadzenie monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt oraz w środkach żywienia zwierząt;
  8. przyjmowanie informacji o niebezpiecznych  paszach od organów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, w zakresie kompetencji tych inspekcji  oraz ocena ryzyka i stopnia zagrożenia spowodowanego paszą, a następnie przekazywanie tych informacji do kierującego siecią systemu RASFF;
  9. przygotowywanie danych niezbędnych do prowadzenia systemów wymiany informacji,  o których mowa w przepisach Unii Europejskiej;
  10. sprawowanie nadzoru nad wprowadzaniem na rynek ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym nadzór nad przywozem i wywozem tych produktów;
  11. prowadzenie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną w zakresie zbierania, transportowania, przechowywania, operowania, przetwarzania oraz wykorzystywania lub usuwania ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, sprawowanie nadzoru nad działalnością tych podmiotów i przekazywanie, za pośrednictwem Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii, Głównemu Lekarzowi Weterynarii danych zawartych w rejestrze;
  12. sprawowanie nadzoru nad wykorzystywaniem dodatków do wzbogacania gleby przez podmioty stosujące polepszacze gleby oraz prawidłowości postępowania w przypadku wykrycia niedozwolonych białek pochodzenia zwierzęcego w paszach;
  13. przekazywanie, za pośrednictwem Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii, Głównemu Lekarzowi Weterynarii informacji i danych zawartych w prowadzonych wykazach, w tym informacji o każdej zmianie stanu faktycznego lub prawnego ujawnionego w tych wykazach;
  14. współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie wymiany informacji merytorycznych oraz  danych potrzebnych do raportowania z  wykonanych zadań do rozliczeń finansowych, opracowania budżetu zadaniowego i innych potrzeb w zakresie właściwości komórek organizacyjnych Inspektoratu;
  15. współpraca przy wykonywaniu swoich zadań, z właściwymi organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego oraz organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego;
  16. sprawozdawczość bieżąca, okresowa i statystyczna.
Skip to content